We kijken eerst of we er samen uitkomen. Wil je toch een officiële klacht indienen? Dan kunnen we deze behandelen wanneer de klacht schriftelijk bij ons binnenkomt. Gebruik voor het indienen van een klacht bij voorkeur het klachtenformulier hieronder. Binnen twee weken ontvang je van ons bericht over de manier waarop we de klacht afhandelen.
Ben je niet tevreden over hoe Ressort Wonen de klacht afhandelde?
Dan is het mogelijk om contact te zoeken met de Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland of met de Huurcommissie. De klachtencommissie Zuid-Holland behandelt de onenigheid tussen huurder en woningcorporatie. De huurcommissie is er voor klachten over ernstig achterstallig onderhoud, de huurprijs of de servicekosten. Beide partijen zijn onafhankelijk. Als je klacht ook door de klachtencommissie niet goed werd behandeld, dan kun je terecht bij de commissie Governancecode. Die toetst of de beginselen uit de Governancecode zijn nageleefd. Deze commissie behandelt nooit de inhoud van de klacht zelf.
Hiernaast vind je de links naar de websites van deze instanties.
Wil je meer lezen over onze klachtenafhandeling? Lees dan de brochure ‘Elke klacht heeft onze aandacht'
Interactieve uitleg via Steffie
Een algemene uitleg over klachten bij een huurwoning vind je ook via Steffie van de overheid. Klik hiervoor op de knop hieronder.